Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, miercuri, că a lansat licitația pentru atribuirea contractului "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț", estimat la 29,91 milioane lei (6,31 milioane euro), fără TVA. Asociația Pro Infrastructură a avertizat, miercuri, că prețul este mult prea mic.
CNAIR a anunțat că anunțul fost publicat în Sistemul Electronic de Achizitii Publice a anunțului de participare, scrie News.ro.
Contractul presupune completarea documentației aferente studiului de fezabilitate "Autostrada Târgu Mureș - Ditrău" și "Autostrada Ditrău - Târgu Neamț", în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare, elaborarea documentului suport aferent proiectului în vederea susținerii cererii de finanțare și - acordarea de asistență pentru beneficiar, atât pe parcursul procesului de pregătire a cererilor de finanțare, cât și în perioada de evaluare a acestora de către toate instituțiile implicate în acest proces (MT-DGOIT și Comisia Europeană).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Durata contractului este de 18 luni începand de la data de începere a contractului și cuprinde: 14 luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asigurarea asistenței tehnice. Data limită de depunerea a ofertelor a fost stabilită pentru 20 martie 2019”, se arată în comunicat.
Totodată, Asociația Pro Infrastructură avertizează că prețul este mult prea mic.
”Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF (studiului de fezabilitate - n.r.) pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul”, a publicat asociația pe pagina sa de Facebook.
ONG-ul a subliniat că viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluții tehnice extrem de costisitoare.
”Cerem insistent optimizări de traseu și structuri, cât și implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă”, a avertizat asociația.